Sophie Kinsella - Hová lett Audrey?

Sophie Kinsellát eddig A boltkóros naplója könyvekből ismerhettük, a Hová lett Audrey? az első ifjúsági regénye. Nekem ez volt az első könyvem az írónőtől, csak a filmet láttam korábban A boltkórosból és meg is lepődtem, hogy a szerző angol. :D

Főszereplőnk, Audrey egy 14 éves lány, aki már pár hónapja nem mozdul ki a házukból, szinte mindig napszemüveget hord, mivel nem tud szemkontaktust teremteni és szorongásos rohamok jönnek rá, ha idegen környezetbe kerül. A házat csak akkor hagyja el, amikor a pszichológusával találkozik... Mi történt vele?

pinterest
Audrey narrálja a könyvet, és megismerjük a szerethető, bolondos családját, és a saját állapotáról is egyre többet árul el. A könyv nagyon humorosan indít - na jó a szereplők nem nevetnek  - Audrey anyukája a fejébe veszi, hogy fia Frank számítógépfüggő, ezt a Daily Mailből tudja meg, ami szerinte minden tudás forrása. Ezért az ablakból lóg és épp készül kidobni a fia laptopját, hogy véget vessen szörnyű állapotának. Ahogy az első oldalak ígérik, később is ilyen bájosan humoros lesz a könyv, ami megédesíti azt, hogy egy komoly betegséggel küzdő lány történetéről olvashatunk. 

A történet pár hetet ölel fel, amiben végigkövethetjük Audrey napjait, a félelmeit, a küzdelmeit, és szurkolhatunk, hogy az új szereplők és állapotok kizökkentsék a betegségéből. 

Audrey nem szereti előtérbe tolni magát, ezért inkább a családjára koncetrál és közben ejt el infókat magáról. A pszichológusától azt a feladatot kapja, hogy készítsen videókat, interjúkat, amiről szeretne, hogy így próbáljon meg újra kapcsolatba kerülni az emberekkel. Emiatt forgatókönyv-betétek dobták fel Audrey elbeszélését, amit szerintem nagyon jó ötlet volt. 
"Ha a rebarbarának sötét kell ahhoz,
hogy fejlődjön, lehet, hogy neked is." pinterest
Érdekes volt bepillantani a Turner család életébe, sokat mosolyogtam rajtuk - a folyton aggódó anya, aki mindig a legjobbat akarja a gyerekeinek, de nem igazán tudja a modern életet összeegyeztetni a régi értékekkel (próbál új hobbikat találni a fiának, de nem sok sikerrel :D). Az apa, Chris sokat dolgozik és inkább háttérbe vonul, átengedi a gyereknevelést feleségének, vicces volt, amikor többször reflexből válaszolt. A három gyerek jó kapcsolatban van egymással, szerettem róluk olvasni - a bájos 4 éves Felix, a furcsa logikájával, Audrey a középső gyerek, egy évvel idősebb bátyja Frank pedig, tudjuk, játékfüggő :D

Nagyon rövid volt a könyv, szívesen olvastam volna még erről a bolond családról, Audrey lépéseiről a gyógyulás útján, szinte egy nap alatt befaltam. Szerintem nagyon jó olvasmány kiskamaszoknak - a rövidsége, meg az főszereplő életkora miatt, és nincs benne semmi túlérett szerelmi szál, vagy hasonló. Az üzenete pedig, hogy ne ess kétségbe, menj tovább, és figyeljetek egymásra, nagyon tetszett. 

Köszi Mrs. Kinsella, írjon még ilyet! :)

5/5

Kiadó: Libri
Kiadás éve: 2015
Eredeti cím: Finding Audrey
Oldalszám: 324
Ár: 2990 Ft
Borító: 5/5

Fülszöveg:
"Audrey hetek óta nem teszi ki a lábát a lakásból. Édesanyja szerint olyan, akár egy törött porcelánváza. A szomszéd srác szerint olyan, akár egy lökött celeb, aki napszemüvegben ül az elsötétített szobában. Linus szerint pedig olyan, akár a rebarbara, ami csak árnyékban érzi jól magát. A pszichológusa szerint… na, azt inkább hagyjuk. Audrey szorong és pánikol. Mindentől és mindenkitől. A számítógépes játékokra rágyógyult öccsétől, a női magazinokból nevelődő anyjától, a sportkocsikról álmodozó apjától, de legfőképpen Linustól, akinek olyan a mosolya, akár egy gerezd narancs. Audrey valahol útközben elvesztette önmagát, és úgy tűnik, minden összeesküdött ellene, de egy váratlan találkozás, egy óvatos séta a Starbucksba és egy szintén különös srác közeledése talán mindent újraírhat a lány életében."

6 megjegyzés:

  1. Óóó, ezt én is fogom olvasni. :) Nagyon tetszik, amit írtál róla.
    Olvass még Kinsellát, szórakoztatóan ír. ;)))
    Amúgy hogy olvastál mostanában ilyen sokat?! Pacskovszky könyvet is meg ezt is pillanatok alatt befaltad, pedig egyik se rövid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fogok, körbenézek majd molyon, hogy mivel folytassam! :) Pedig hétközben csak este olvasgattam, na jó Audreyt tregnap du és szinte egész este :D Audrey elég rövid amúgy, nagyobb margók, meg sortáv.

      Törlés
    2. Hmm, pedig 324 oldal! Akkor tényleg biztos szellős. Én már jó ideje Harry Augustolok, meg úgy érzem nem haladok semmivel, és csak hétvégén volt időm jobban belemélyedni sajnos :( El is vagyok maradva a recikkel, pedig mind érdekel, és Harry is egy nagyon különleges könyv, csak ő meg pl. elég tömény, és nem nagyon a sortávok se :D Kérek olvasási energiáát :D

      Törlés
    3. De nagyobb sortáv és margó, és szép vastag lapok :D
      Ohh az a könyv nagyon érdekel, remélem azért tetszeni fog ;)
      Küldöm, nyisd az ablakot! :D

      Törlés
  2. Kinsellát nagyon szeretem, főleg a humoros stílusa miatt. A boltkóros sorozatból ugyan csak az első részt olvastam, de a többi ilyen különálló regényét mind élvezettel olvastam. Kedvencem tőle a Segítség, kísértet (még mindig rémes a magyar címe, az eredeti Twenties Girl sokkal jobb), szerintem azt is szeretnéd. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi megnézem miről szól, és felveszem a listámra :) Humoros, laza könyvekre vágyom most, szóval pont jó lenne vmi Kinsellától :)

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.