Újévi Fogadalmak Book Tag 2020

január 03, 2020
Tavaly már kitöltöttem ezt az újévi könyves körkérdést, most újra elővettem - ha tetszik, vigyétek ;)
1. Egy író, akitől szeretnél olvasni idén, de eddig még semmit nem olvastál tőle
Ted Chiangtól, a Kilégzés c. novelláskötetet ajánlotta egyik barátnőm. Ezt majd a könyvtárból szeretném elhozni.

2. Egy könyv, amit mindenképpen szeretnél elolvasni
Elena Ferrante: Az elvesztett gyerek története, ez még 2019-es októberi szerzemény, ezt mindenképp szeretném januárban - februárban elolvasni - ezzel lezárul a Nápolyi regények sorozat számomra. De Ferrantétól még két olvasatlan könyvem van (Amikor elhagytak, Tékozló szeretet), ezek is 2020-as tervek.

3. Egy klasszikus, amit szeretnél elolvasni
Daphne du Maurier: A Manderley-ház asszonya - ez is tavalyi szerzemény, őszre terveztem de elmaradt. Majd talán idén sikerül sorra kerítenem :)

4. Egy könyv, amit szeretnél újraolvasni
Mivel az egész évem az újraolvasásról fog szólni, ezért sok ötletem van. Januárra a Blankets képregényt terveztem, ezt 2016-ban olvastam először, és 2019-ben megvettem magyar fordításban is.

5. Egy könyv, ami ezer éve várólistás és idén el akarod olvasni végre
Jelenleg a molyos várólistámon Peter S. Beagle: Tamsin története könyve a legrégebbi elem, de a sajátjaim közül talán a legrégebbi várólistás Umberto Ecotól A rózsa neve.

6. Egy jó vastag könyv, amit beterveztél
Szerintem a leghosszabb ilyen könyvem Edward Rutherfurd: London, a maga 992 oldalával! :D

7. Egy író, akitől már olvastál és idén is szeretnél 
Szintén a 2019-es szerzeményeim közül válogattam:
- Colm Tóibín (A blackwateri világítóhajó)
- Kazuo Ishiguro (A lebegő világ művésze)
- Edward Kelsey Moore (The Supremes Sing the Happy Heartache Blues)
- Elena Ferrante
- Joyce Maynard (Függőség - ezzel kiolvasom a magyarul megjelent életművét)
- Donna Tartt (A kis barát - szintén /magyarul megjelent / életműolvasás teljesítés)
- Joanne Harris (Az epertolvaj - dettó)
- Katherine Arden (A lány a toronyban)

8. Karácsonyra kapott könyv, amit el fogsz olvasni idén
Karácsonyra igazából két könyvet kaptam - ebből az Ady versválogatást már el is olvastam, a másik Martha Hall Kelly történelmi regénye, az Orgonalányok. Ez szerintem tavaszi olvasmány lesz (igen az orgona miatt szerintem április - májusra marad :D).

9. Egy sorozat, amit elkezdeni és befejezni is 2020-ban fogsz
Erre még nincs ötletem. A Bronzváros érdekel most, aminek már a második része is megjelent 2019-ben - ha bejön és hozzájutok a 3. részhez is, akkor ez lesz az a sorozat.

10. Egy megkezdett sorozat, amit 2020-ban be fogsz fejezni
Elena Ferrante a Nápolyi regények - ez már biztos, jó lenne végre a True Blood sorozatra is pontot tenni, de lehet ez elmarad idén is,

11. Van valami olvasási terved? Ha igen, hány könyvet tervezel idén elolvasni?
Van-van, már több posztban leírtam, de a kevesebb beszerzés és azok mielőbbi elolvasása a célom. Ill. jobban megszűrni mit olvasok el, ne hagyjam magam elcsábítani az aktuális reklámoknak, várjam meg a számomra releváns bloggerek véleményét róla ha kétesélyes az adott könyv.

12. Bármilyen egyéb célkitűzés
Saját könyveimet olvasni - most még egész jól állok, elvileg 31 olvasatlan könyvem van, viszont a molyos adatbázist át kellene néznem, mert ott még néhány családi könyv is nálam van rögzítve ami rontja a statisztikámat :D

Nektek mik a 2020-as terveitek?

2 megjegyzés:

  1. Ha lehet javasolni, Ted Chiangtól inkább az Érkezést olvasd. Tudom, a másikat is imádta mindenki, de nekem a Kilégzés fele annyira tetszett, mint az Érkezés. De persze mindkettőben vannak nagyon jó novellák :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a tippet, megnézem - ha az elérhető a könyvtárban, lehet nekiállok ;)

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.