Neil Gaiman - Sosehol (újraolvasás)

Neil Gaimannal kb 10 éve ismerkedtem meg először, és a Sosehol volt a 2. könyve, amit olvastam. Az urban fantasy műfajával is találkoztam és lett is a kedvencem. Érdekes volt most 9 év után - végre! - újraolvasni ezt a történetet: néhány jeleneten és kb az alapsztorin kívül minden csavart elfelejtettem, így újra meg tudott lepni a történet.

Richard Mayhew Skóciából érkezett néhány éve Londonba, ahol már egész szép karriert és életet alakított ki magának. Egyik este fontos vacsorára igyekszik menyasszonyával, a határozott Jessicával, amikor egy sebesült lányba botlanak az utcán. Richard nem tud elmenni mellette szó nélkül - ahogy Jessica -, felkapja a lányt és visszaviszi a lakására, hogy segítsen rajta. Innentől az élete gyökeresen megváltozik. 
Kiderül, hogy a lány egy másik világból, Lenti Londonból érkezett és komoly bajban van. Richard kénytelen neki segíteni, legyőzve saját félelmeit és a világról alkotott eddigi nézeteit. 

tumblr
Richard a fiatal lányt, Lady Ajtót követve és segítve megismerkedik azoknak az embereknek az életével, akik vagy kihullottak a felső világ - az ő hétköznapi életének - szövetéből, ill. azokkal akik már ebben a mágikus, Lenti Londonban születettek. 
Lady Ajtót a személyes bosszú hajtja, Richard pedig szeretné visszakapni az eddigi életét. Közben sokat tanul magáról, változik, erősebb lesz - mindezt vicces, veszélyes és érdekes kalandokon keresztül.

A történet ízig-vérig urban fantasy, fontos szerepe van benne London különböző részeinek, ezért is nyert meg magának engem első olvasásra is. Gaiman ügyesen játszik a valóság részleteivel - sajátos magyarázatot ad az egyes városrészek, metrómegállók neveire.

Külön tetszett a két bérgyilkos, Mr. Croup és Mr. Vandemar - rengeteg nyelvi humort tartalmaznak a beszélgetéseik. De nem csak ők, hanem több szereplő adott egyedi árnyalatot ennek a történetnek, ami egy 'klasszikus' küldetésbeteljesítő sztori, ahol a főszereplőnk megerősödve - megváltozva kerül ki a sokféle kalamajkából.

Amire most külön felfigyeltem és mai is 'trendi' a történet, az erős női karakterek szerepeltetése miatt - ez korábban nem tűnt fel, pedig egy jelenetben Richard is körülnézve megállapítja, hogy kb ő a leggyengébb láncszem útitársai között :D

Most is úgy érzem ez NG egyik legerősebb könyve és ma is bátran ajánlom, ha szeretnétek egy egyedi, vicces, izgalmas urban fantasyt olvasni, ill. ha még ismerkedtek ezzel a szerzővel / műfajjal.
A befejezést olvasva pedig úgy érzem NG gondolhatott a folytatásra is - most rákerestem és több hírt is találtam, amiben bejelentette, hogy The Seven Sister címmel újra elmerülhetünk Lenti London világában! Remélem tényleg beváltja az ígéretét - érdemes lesz figyelni a híreket :)

Az Agave új 2018-as kiadását tavaly szereztem be, és ebben olvastam el most a könyvet - hát meg kell mondjam egy szerkesztő/korrektor még átmehetett volna rajta, tele van apró hibával (elválasztás, vagy hiányzik egy sortörés ezért néha a párbeszédek végén - elején ragad egy mondat, ami már leírás). 

5/5

Kiadó: Agave
Kiadás éve: 2018
Eredeti cím: Neverwhere
Fordította: Pék Zoltán
Oldalszám: 272
Ár: 3280 Ft
Borító: 5/5

Fülszöveg:
Richard Mayhew egy fiatal üzletember jó úton a fényes karrier, szép feleség és kellemes élet felé… ami mind semmivé lesz, amikor egy bajba jutott lány segítségére siet. Jótette jutalmául a hétköznapi Fenti Londonból átkerül a baljós, sötét Lenti Londonba, az elveszett idők, elveszett helyek és elveszett emberek bizarr világába. Különös társaságba csöppen: Ajtó – a lány, akin segített – nemesi származású és szülei gyilkosát keresi; de Carabas márki kétes szívességeket behajtva éli még kétesebb életét; Vadász a világ legnagyobb szörnyeit hajszolja.A csatornák és metróalagutak labirintusában velük kell boldogulnia Richardnak, hogy segíthessen másokon és így segíthessen magán is. Vajon megleli-e azt az életet, amelyet már jóval korábban elveszített, mint hitte?

2 megjegyzés:

  1. Én is már elég régen olvastam és szintén nem emlékeztem sok mindenre a hangulatán kívűl, de most nagyon meghoztad a kedvem az újraolvasáshoz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na hajrá, évek óta tervben volt nálam is az újrázás :D

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.