Néhány könyvről röviden #14

Az utóbbi időben több rövid történetet olvastam, mert nem volt kedvem vagy lehetőségem valami hosszabban elmerülni - de legalább ezekkel az olvasmányélményekkel ismét megtelt egy könyvekről röviden bejegyzés. :)
Juan Diaz Canales&Juanjo Guarnido: Hófehér ​nemzet (Blacksad 2.) 
Az utóbbi időben olvasott képregények közül a Blacksad sorozat képi világa tetszik nekem a legjobban. Az eddig olvasott (1, 2, 4, 5) Blacksad részek közül ez lett a kedvencem. A történet egy eltűnt kislányról, korrupcióról, rasszizmusról szól és itt ismerkedik meg Blacksad Hetivel, az újságíróval is. A történet csavaros volt és megdöbbentő.
5/5

Juan Diaz Canales&Juanjo Guarnido: Amarillo (Blacksad 5.) 
Ebben a részben a megjelenés erősebb lett a cselekménynél. Blacksad a new orleans-i kaland után sodródik az eseményekkel – sofőrnek áll, majd két srác után ered. Inkább róluk, majd egy cirkuszban lányról szól a képregény. A történet végére elég sok hullát hagytunk a hátunk mögött, ez kicsit erőltetettnek tűnt, ill. a fiatal oroszlán karaktere se volt szimpatikus nekem. 
4/5

Juan Diaz Canales&Juanjo Guarnido: Vérvörös ​lélek (Blacksad 3.)
Blacksad visszatér Las Vegasból, ahol találkozik egy régi ismerősével. 
Hidegháború, világvégét ígérő paranoia, és egy szép nő aki elcsavarja a nyomozónk fejét is. 
Kicsit zavarosak voltak a szereplők motivációi, de lehet csak elsőre nem figyeltem eléggé. 
Nem ártana majd újraolvasnom a sorozatot, mert össze-vissza jutottam hozzá az egyes részekhez. 
A rajzok továbbra is nagyon tetszenek :)
3/5


Brian Michael Bendis: Jessica ​Jones: Alias 1.
A tvsorozatból még csak az első részt láttam, így sokat nem tudtam erről a karakterről, csak néhány problémáját. Ebben a kötetben 9 fejezetet kapunk Jessica életéből – amiben megismerjük a jelenlegi munkáját, kapunk néhány információmorzsát a múltjáról ill. a Marvel univerzum néhány szereplője is felbukkan. Ami érdekes és egyedi ebben a képregényben, hogy ez az első a szókimondó Marveles képregény között (MAX sorozat), Jessica a Watchmen világára emlékeztetett – esendő, emberi, aki próbál hétköznapi életet élni, de persze nem jön teljesen össze.
4/5

Lewis Carroll: Alice Csodaországban
Nem először olvastam újra ezt a klasszikust. Gyerekként találkoztam ezzel a mesével, több feldolgozását is láttam - 2013-ban egy részletes blogbejegyzésben taglaltam az érdekes tudnivalókat és az élményeimet ezzel a könyvvel kapcsolatban. Voltak részletek, amikre már nem is emlékeztem olyan jól, érdekes élmény volt most autista fiatalok rajzaival illusztrálva újraolvasni ezt az elborult történetet.
4/5

Virág Emília: Lidércmegálló
Ez a 60 oldalas szösszenet régóta a várólistámon volt, szerettem az írónő Hétvilág trilógiáját és ez a történet is ebben a környezetben játszódik. Ajánlom amúgy ezt a sorozatot, ha pörgős, magyar fantasyt szeretnétek olvasni ;) A Lidércmegálló hozta a korábbiak hangulatát, de vagy nem túl jókor olvastam vagy túl sokat felejtettem, mert zavaros volt számomra a cselekmény. De hozzá kell tennem, hogy egy fáradt nap végén keresgéltem az ekönyvolvasómon, hogy mit olvassak Alice története után.
3/5

Chimamanda Ngozi Adichie: We ​Should All Be Feminist
Szintén egy régi 'tartozásomat' kerítettem sorra nemrég. Adichie nagyon érthetően, logikusan ír - ez a szintén röpke 60 oldalas esszé TED beszédnek készült. A gondolatai már ismerősek voltak pl ebből a kötetből. Persze nyugati, fehér nőként más problémákkal szembesülünk mint ő - akit Nigériában akár egy étteremben is előszeretettel néznek levegőnek, de az alapgondolatait át tudjuk venni. Nem csak az a probléma, hogy a nőket hogyan kezelik, hanem hogy a fiúkat is milyen bénító skatulyákban nevel'jük' fel. Egy férfi erős, sosem sír, anyagilag a nő felett áll, ő gondoskodik a családról, mindig igaza van, stb. Nem elég a lányokat nagyobb önbizalomra, gondolkodásra, szókimondásra nevelni - a fiúknak is más célokat, utakat kell mutatni. Hogy nem ciki, ha elsírod magad, hogy nem kell milliókat keresned, hogy eltarts egy csajt, ...
Az esszében érinti a feministákról alakult sztereotípiákat is, amikről a szintén emlegetett Egy feminista nem jár rózsaszínben is kiindult. Ajánlom ezt is, ill. ezt az esszét - hangoskönyvben is elérhető ;)
5/5

Neil Gaiman · Terry Pratchett Elveszett ​próféciák
Úgy látom nem leszek azzal a véleményemmel, hogy untam ezt a könyvet – túl sok szál fonódott össze, sok poén (mondjuk volt több amin felnevettem), nekem sok volt Pratchett és Gaiman zsenije. Az angyal - démon páros tetszett, róluk még olvastam volna többet. A sorozatba majd belenézek (David Tennant!) - ott biztos jobban fog tetszeni. :)
3/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.