Martin Kay - Eastern

december 15, 2018

A Twister Kiadó 2017-es Bekezdés pályázatának egyik nyertese volt Martin Kay regénye. (A pályázat célja az elsőkönyves íróknak megjelenési lehetőség nyújtása.) A mangás borító keltette fel először a figyelmemet, de amikor utánaolvastam, akkor kezdett igazán érdekelni a könyv. 

Az alaphelyzet egyedülálló: egy poszapokaliptikus világban, az Ural hegység környékén egy fiatal lány a bosszúját próbálja beteljesíteni. 

Nakamura Yuko, a vörös hajú, tűzrőlpattant lány, Corben, a zsoldosvezér nyomában van - a célja, hogy eltüntesse a föld színéről, a múltbeli tettei miatt. Útja során összeakad egy magányos férfival, Vajkkal, aki a lány nővére, Saori szerelme volt. 
Két főszereplőnk összecsiszolódik miközben üldözik a zsoldosvezért és a fegyverekkel megpakolt vonatát. Kapcsolatuk viharos, de végig drukkoltam nekik, hogy sikerüljön elérni a céljukat, és közben legyenek egymás támaszai - igen, még egy 'westernben' is a romantikát kerestem. :D

A könyv tele van akciójelenetekkel, emiatt úgy éreztem az igazi olvasóközönsége egyrészt a fiatalabb korosztály (15-16+) és főként a fiúk.* Hamar kiderült, hogy nekem ez egy komfortzónán kívüli könyv - a véres harcokat nem élveztem. 
A múltbeli szálak, ill. erről a fura cowboyokkal, és természetfelettivel fűszerezett világ leírásai érdekeltek inkább, de erről csak egyfajta vázlatos leírást kaptam. Gondolom a későbbi részekben jobban ki lesz fejtve, hogy mik azok a Titánok, milyen természetfeletti képességek birtokába kerültek/hetnek a szereplők. 


Egyedi volt a könyv stílusa - egyrészt pergő akciójelenekkel operált, és jópofa beszólásokkal - de többször éreztem, hogy a nyelvezete kissé erőltetett. Másrészt örültem neki, hogy az olvasók találkozhatnak több kedvenc magyar szavammal, mint például a pilács. 

A lendületes cselekmény miatt behúzott a könyv, és szinte két nagy falatban olvastam el - az olvasmányélményen sokat dobtak Megyeri Manó illusztrációi, aki erősíti a mangás-japános vonalat, ami a történet egyes szálaira is jellemző. 

Nagyon érdekes és jól működő egyvelege ez a könyv a westernnek, a disztópiának és a mangáknak. A korhatáros besorolást viszont tényleg ajánlom figyelembe venni, mert hiába YA - vannak benne olyan beszólások, jelenetek, amik miatt szívem szerint nem adnám 14 éven aluliak kezébe (aztán persze lehet ők már rég találkoztak azokkal a dolgokkal amiktől én itt féltem őket.)

4/5

Kiadó: Athenaeum Kiadó
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 400
Ár: 3490 Ft (Rendeld meg itt ;))
Borító: 5/5

* Martin több kommentjéből viszont kitűnik, hogy inkább a lányok olvassák - vagy legalábbis az olvasótalálkozókon ők jelennek meg.

Részlet

Fülszöveg:
A Titánokkal vívott háborúban porrá lett földön Yuko hírhedt törvényen kívüli. Az elárvult lányt már csak szíve haragja élteti. Konok kitartással űzi Corbent, a gyűlölt zsoldosvezért, hogy elégtételt vegyen élete megnyomorítóján. Útja során nem várt társaságba botlik nővére egykori kedvese személyében. Vajk, az életunt kalandor egyetlen célja, hogy felderítse szerelme halálának körülményeit. Az elkövető nyomai a rettegett zsoldossereghez vezetnek.Yuko és Vajk kényszerű szövetséget kötnek, hogy kézre kerítsék Corbent, a rájuk leselkedő veszélyek mellett azonban saját démonaikkal is meg kell küzdeniük. Hiába a kettejük között kibontakozó érzelmi kötelék, ha a zsoldosvezéren való elégtételt más módon képzelik el. Vajon sikerül felülkerekedniük önös érdekeiken egymás javára?Martin Kay mesterien kombinálja a YA klasszikus elemeit a manga akciódús cselekményvezetésével egy fantasztikusan felépített posztapokaliptikus westernvilágban.Könnyed és humoros, letehetetlen olvasmány.

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.