Dan Schawbel - ÉN 2.0

Idén ez a második könyvem, ami az énmárka építésről szól, de ez László Móni könyvénél részletesebb és az álláskeresésre is több hangsúlyt fektet.

Dan Schawbel az énmárka építés szakértője, már az egyetemi felvételije az újszerű gondolkodásmód miatt lett sikeres, nem beszélve a későbbi munkahelyeinek megszerzéséről. Azóta az énmárka építés lett a szenvedélye - blogok, videók, tv-műsorok és most ez a könyv is terjesztei az 'igét'.

A könyv 2009-ben jelent meg, akkor volt igazán újszerű, mert megmutatta, hogy a web 2.0-ás eszközöket hogyan használhatjuk a saját céljaink elérése érdekében. Ma már szerintem egyre elterjedebb ez a téma is, de persze nálunk még nem mindenki ismeri vagy használja tudatosan. Nem is kell minden szakma képviselőjének egy menő honlap, ahol megmutatja magát, de a közösségi oldalak okos és óvatos használata már mindenkinek fontos.

forrás
Mi a személyes márka? Röviden: mi magunk, a menedzselése pedig az, hogy ezt hogyan prezentáljuk a külvilág felé az online eszközök segítségével (is). A személyes benyomásnak továbbra is fontos szerepe van, de egy honlap, blog, vagy videócsatorna ezt szépen kiegészítheti.

Az első lépés a meghatározása esetén az önismeret - vagyis tudjuk, hogy mik az erősségeink-gyengeségeink (SWOT-analízis ;) ), mik a vágyaink, a rövid és hosszú távú terveink. Fel kell mérnünk, hogy az ismeretségi körünkből ki tud segíteni nekünk, hol kellene új ismerősöket szereznünk - a kapcsolatépítés nagyon fontos.
"A személyesmárka-építés célja, hogy kihangsúlyozzuk és nyilvánvalóvá tegyük mások számára is, kik vagyunk valójában, melyek a legjellemzőbb tulajdonságaink. (Schawbel et al. 2009). Hogy milyen képet alakítunk ki magunkról, hogyan építjük fel személyes márkánkat, az csakis rajtunk múlik. Ehhez mindenekelőtt meg kell találnunk azt a szakterületet, amely megfelel képességeinknek és érdeklődésünknek. A karrierhez vezető út persze nem mindig egyenes, sokszor bukkanókon át vezet, és olykor előfordulhato, hogy irányt kell változtatnunk."
A személyes márka térhódításán, és Dan személyes adalékain kívül az álláskeresők helyzetének változását is áttekinti a könyv. Sok gyakorlati példát is hoz, és - többször ismétlve magát - megmutatja, hogyan határozhatjuk meg és mutathatjuk be személyes márkánkat. Természetesen ez egyénfüggő: valakinek elég egy honlap, mások bemutathatják a képességeiket egy blogon, vlogon, vagy képmegosztó oldalon keresztül is.
forrás
Jól sikerült ez a könyv, mert Dan írásából süt a lelkesedés, engem is inspirált néhány ötlettel, hogy - újra - rendbeszedjem az online felületeimet. Az álláskeresőnek, pályakezdőknek sok hasznos tippel szolgál - megmutatja, hogyan használhatjuk például a Twittert, Facebookot és a LinkedIn-t arra, hogy munkát találjunk. Ami külön tetszett, hogy a blogolásról is volt egy-két tanács benne.

Molyon az egyik értékelésben azt írták a könyvről, hogy ezt kellene tanítani az iskolában, és ezzel maximálisan egyetértek. Sokkal nagyobb szükség lenne pályaorintáció-karriertervezés címszóval ezekből az újhullámos könyveből tanítani. (Én már nem is emlékszem mikről beszélgettünk osztályfőnöki órán, de csak a különféle események miatti húzavona emléke maradt meg...)

4/5 

Kiadó: HVG
Kiadás éve: 2012
Eredeti cím: Me 2.0
Oldalszám: 280
Ár: 3900 Ft
Borító: 5/5

Fülszöveg
"Az ​​Én 2.0 kézen fogva vezet minket az úton, melynek során személyes márkánkat felépíthetjük, fenntarthatjuk és karrierálmaink elérése érdekében alkalmazhatjuk. Akár pályát akarunk változtatni, akár állást keresünk vagy a munkahelyünkön szeretnénk előrébbjutni, Dan Schawbel, a személyes márka szakértője megmutatja a kiutat a közösségi média áthatolhatatlannak tűnő labirintusából. A könyv – a blogolás, a videós önéletrajz, és az olyan networking oldalak, mint a LinkedIn, a Facebook és a Twitter mellett – immár elengedhetetlen és a legkorszerűbb eszköze lett a saját márka kiépítésének és a karrierépítésnek. Dan Schawbel a Millennial Branding managing partnere, a Personal Branding című magazin kiadója és a személyes márka vezető szakértője. Online naplója, a Personalbrandingblog.com – melynek cikkeit olyan mérvadó amerikai portálok is átveszik, mint a Reuters és a Fox Business – napjaink legfontosabb karrierépítéssel kapcsolatos blogjainak egyike. Dan rendszeresen ír cikket a Wall Street Journal és a Metro US számára is, és ő a BusinessWeek legfiatalabb publicistája. Több mind 150 alkalommal tűnt fel az online és offline médiában, többek között a New York Times-ban, a Wall Street Journal-ban, a CBS-en, a Fox-on és az ABC-n."

Megjegyzések