László Móni - Lehetsz kivételes

Február elején készítettem egy új önéletrajzot, meg egy wordpress alapú honlapot ennek kiegészítésére. Akkor találtam rá László Móni blogjára is, és ott olvasgatva bukkantam a tavaly megjelent könyvére. A múltkori Lírás rendeléskor ez is bekerült a kosaramba - mivel nem hosszú, a hétvégén át is olvastam. 

Az énmárka építésről szól a könyv: ez több területet foglal magába - önismeret, testbeszéd, stílus (öltözködés, beszéd, mimika, stb), a jó önéletrajz, a közösségi média és internet kezelése és kihasználása, a szakmai tudásunk prezentálása érdekében.

"Az összetevői a generalok.hu egyik cikke szerint:
  • személyiség (viselkedés, kommunikációs, személyiségtípus)
  • megjelenés (testbeszéd, öltözködés)
  • képességek és kompetenciák (a tapasztalatok és képességek)
  • megkülönböztető jegyek.
Olyan kérdésekre kell válaszolnunk önmagunkkal kapcsolatban, mint a mit akarok kezdeni az életemmel, milyennek látnak mások, mik inspirálnak, mi tesz egyedivé?"

Tudatosítja, hogy nem önmagunk fényezéséről szól ez az egész, hanem tényleges képességeink, tudásunk bemutatásáról különféle - testreszabott - módon! Hogy kinek milyen eszköz az ideális, annak mindenkinek magának kell rájönnie - pl.: van akinek egy honlap, van akinek blog (ld. a szerző), vagy valamelyik közösségi oldal használata adja meg azt a pluszt, ahol megmutathatja magát. Persze egy ötletes névjegykártya, frappáns bemutatkozó beszéd és önéletrajz is szükséges mindehhez.

Ez a könyv, és maga a téma azoknak nagyon fontos szerintem, akik vállalkozóként, a kreatív szférában dolgoznak, nekem az önéletrajzírás, a bemutatkozó beszéd (pitch) és a közösségi felületek kezelése (bloggerként) volt főként érdekes. 
"A karrierünk már egy sakktáblához hasonlít. Vagy sokkal inkább egy útvesztőhöz. Tele van oldalazással, átlókkal és időnként hátralépésekkel, amikor éppen ez az ésszerű. (Gyakran az.) A karrierünk projektek gyűjteményévé vált, melynek alakítása közben új készségeket tanulunk, új ismeretekhez férünk hozzá, új képességeket sajátítunk el, még több emberrel kerülünk kapcsolatba, ezért folyamatosan építenünk kell magunkat márkaként."
Jól van felépítve a könyv, és vizuálisan egy csoda - szinte minden oldal más dizájnnal készült, jó volt lapozgatni. A leírások rövidek, ki van emelve a lényeg, és több interjúval, megtörténet esettel támasztja alá az elmondottakat. 
Ami most inspirált belőle, hogy a sok kicsi, sokra megy elve tényleg nem hülyeség - a könyvben egy bicikliscsapat példáját hozza, akiknél csak 1%-ot akartak minden területen javítani, az eredemény összességében felülmúltva a várakozásaikat. A saját életemre ezt úgy fordította le, hogy minden nap írtam a szakdogámhoz, még ha csak pár sort, vagy elküldtem egy emailt ezzel kapcsolatban, akkor is jó érzéssel töltött el a haladás :)
Nekem nem adott sok új információt, de annak aki még nem olvasott utána a témának annak tökéletes kezdés ez a könyv!

4/5

Kiadó: Kossuth
Kiadás éve: 2015
Oldalszám: 120
Ár: 3990 Ft
Borító: 5/5

Fülszöveg:
"Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?Az énmárka tudatos építésének akár az is lehetne az alapja, hogy végre eldöntsük magunkról, vajon mosópor vagyunk-e, vagy fájdalomcsillapító. Aki egyikkel sem akar vagy tud azonosulni, az nézzen egy C verzió után – vagy vegye a kezébe László Móni első könyvét. Ha végigolvasta, jóval célirányosabban válogathat abból az eszköztárból, amely elengedhetetlen az egyéni ambíciók kiéléséhez, megvalósításához. Megérti, mitől működik valami – és miért nem. Megérti, hogy személyes gyengességeit éppúgy a saját javára fordíthatja, mint erősségeit. Tisztában lesz azzal is, hogy személyiségének nemcsak a magánéletében, hanem az üzleti kommunikációban, karriercéljainak megvalósításában is jelentős szerepe van. Így nemcsak hiteles lesz, hanem annak is fog látszani."

Megjegyzések

  1. Na majd ha könyvesboltban leszek, belelapozok, mert tök jó a téma. A múltkor írtam, hogy a blogja annyira nem jön be, de szerintem az csak egy side-project a csajnak, a könyv meg a consulting mellett, inkább azt látom rajta, hogy content marketinghez v. keresőoptimalizáláshoz használja.
    Szóval a könyv még lehet jó, főleg ha olyan szép is. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hétvégén láttam a könyvtárban egy hasonló könyvet (Én 2.0 volt a címe), az lehet hogy jobb a témában elmerülni - ez kezdetnek jó.

      Törlés

Megjegyzés küldése

na ehhez szólj hozzá ;)