Klausz Melinda - A közösségi média nagykönyve

Klausz Melinda igen változatos pályát tudhat maga mögött: műszaki menedzserként végzett, dolgozott újságíróként, rádiósként, és marketingesként. Több könyvet is írt már a témában, amiket ismerősei segítségkérése inspirált. Ebben a könyvben a legfrissebb internetes élményeit összegzi - a közösségi médiával kapcsolatban. 

Nem csak azoknak érdekes ez a könyv, akik szigorúan vett munkájuk során marketinggel (is) foglalkoznak, hanem azoknak is, akik hobbijuk, másodállásuk miatt jelen vannak az interneten. Gondolok itt a bloggerekre, vloggerekre, vagy azokra akik magánszemélyként - vagy kis vállalkozást indítva - az internet segítségével találnak vásárlókra.

A könyv az alapoktól indít: az internet rövid története, alapfogalmak magyarázata, mint a long tail, szemantikus web, szociális háló, stb. Az internetes oldalak hirdetésének alapjai, maguk a felhasználók (ami nagyon tetszett, hogy megjelennek a neten elterjed elnevezések, mint pl. a grammatikai náci, troll, hater :D). Ír a megfelelő bejegyzések készítéséről, a nyereményjátékokról, a kommunikációról - minden területről, amire figyelnie kell egy cégnek, vállalkozásnak, ha hatékonyan ki akarja aknázni az internetes oldalakban rejlő előnyöket.  

Ami magánemberként is érdekes volt, hogy a Facebook hogyan szabályozza, kinek a tartalmait látom és viszont. Persze feltűnt már, hogy tényleg azoknak a dolgait mutatja a hírfolyamom, akikkel azért közelibb kapcsolatban vagyok ill. a reklámokat, de a könyvben megismerjük ennek pontos algoritmusát is, és azt is, hogy hogyan tudunk ezzel kicsit állítgatni, a 'vállalkozásunk' szempontjából előnyösen kihasználni.
"A social media működését ugyanis a fogyasztók közötti interakció teremti meg. A felhasználók véleményeznek, saját tartalmat hoznak létre, a rendszerezett ismeretekkel rendelkező felhasználók pedig ún. wiki-tartalmak létrehozásában vesznek részt. Hiszen gondoljunk csak újra bele: a YouTube vagy a Facebook csak egy üres váz lenne egy logóval, ha mi vállalkozók és a fogyasztók nem töltenénk fel tartalommal a felületeket."
Ez a könyv mindkét oldalról - mint vásárló, neten böngésző magánember, és mint blogger/marketinges/eladó is érdekes volt. A könnyen érthető elméleti leírás mellett rengeteg gyakorlati példát is hoz, sőt feladatokat is, amiket tényleg érdemes végigcsinálni, ha meg akarjuk reformálni a munkánk során az internetes marketingüket. 

Sok ábra, táblázat is színesíti a mondanivalót, és szinte mindenhez példát is hoz. Ír a Facebookos marketingről, van ahol lépésről-lépésre vezet végig, hogyan készíthetünk egy jó hírdetést, de a többi közösségi oldal jellegzetességeit is megemlíti. Nagy cégek példáit említi a sajátjain kívül, az utolsó fejezet például csak ilyen esettanulmányokból áll. 

Szerintem nagyon jó kiindulópont lehet ez a könyv: kellően részletes, így az alapoktól kezdve tanítja meg a fontos apróságokat, amik mind-mind elősegítik a hatékonyabb internetes jelenlétet, de nem hemzseg az érthetetlen szakkifejezésektől, humorral és érthetően ír.

Ajánlom azoknak, akik:
- saját vállalkozást vezetnek (legyen az egy kézművesbolt, vagy egy fotóstúdió)
- bloggereknek, akik szeretnének minél több olvasóhoz eljutni,
- vagy ha érdeklődtök a marketing, a közösségi média oldalak iránt.

5/5

Klausz Melinda honlapja

Kiadó: Athenaeum
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 288
Ár: 3490 Ft
Borító: 5/5

Fülszöveg:
"Ma már szinte nincs is olyan beszélgetés, amiben ne említenék meg a Facebook, YouTube vagy éppen a lájkolni szavakat. A közösségi média felülete olyannyira mindennapjaink részét képezi, hogy ezen beszélgetünk ismerőseinkkel, nézünk filmeket vagy éppen olvasunk híreket. Mindennapjaink mellett vásárlási szokásainkat is befolyásolják ezek a felületek, vállalkozóként, cégként azonban nem minden esetben a leghatékonyabb módon vagyunk rajtuk jelen. A közösségi média nagykönyve éppen ezért esettanulmányokon és feladatokon keresztül bevezet a közösségi média minden aktuális kérdéskörébe, az oldalak kiválasztásától a trollok kezelésén át a nyereményjátékokig. A szerző, Klausz Melinda 2007 óta foglalkozik közösségi média marketinggel, 2008 óta blogol, élete első Facebook hirdetését pedig 2009-ben hozta létre. Cégét, a Klausz Social Groupot a Magyar Marketing Szövetség 2015-ben két KKV-Marketing Gyémánt díjjal is kitüntette közösségi média marketing megoldásai és eseménykommunikációja miatt."

Megjegyzések