Anna Black - Tudatos jelenlét a munkában

Két évvel a Tudatos jelenlét c. könyv megjelenése után Anna Black egy még gyakorlatiasabb művet írt, amivel a meditációt, és a mindfulness gyakorlatokat lophatjuk be a mindennapjainkba.

Kijelenthetjük - több tanulmány is alátámasztja, hogy az ember életének fő stresszforrása a munkahely. Nem is csoda, általában heti 40 órát kell egy olyan helyen töltenünk, ahol több 'veszélyforrás' is van - még ha olyan helyen dolgozunk is, amit szeretünk, mindig van egy-két olyan ember, akikkel nem jövünk ki, vagy kapcsolatba kerülünk olyan 'ügyféllel', akitől a falat kaparjuk. Ezek önmagukban még nem is okoznak néha gondot, de a sok apróság észrevétlenül összeadódik és komoly problémákat is okozhat.
forrás
mindfulness lényege, hogy a jelenben legyünk - megfigyeljük a testünket, a gondolatainkat, nem szabad minősíteni ezeket, hanem elfogadni, felülemelkedni és kontrollálni. A negatív érzelmek áramlását meg lehet állítani ezzel - ha érezzük, hogy idegesek, stresszesek vagyunk, akkor megállunk és néhány irányított gyakorlattal megpróbálunk ezen úrrá lenni. 

Ez a könyv hasonlít felépítésében az elsőhöz - a bevezetésben Anna Black leírja, hogy talált a mindfulnessre, hol és hogyan tudjuk alkalmazni, milyen hatásai vannak a stressznek és a meditációnak (az agykéregben is megfigyelhető ez a változás!).
forrás
Kevesebb elméleti és tisztán meditációs részt tartalmaz, emiatt talán jobb ezzel kezdeni az ismerkedést a mindfulnesszel!Oyan gyakorlatokat és élethelyzeteket mutat be, ami mindannyiunkkal előfordul - és ezekre ad egy megoldási módokat. Van több új gyakorlat is a könyvben, de néhány visszatér az elsőből.
"Hasznos, ha felcímkézzük az érzelmeinket – például: „ez itt aggodalom”. A címkézés eltávolít bennünket attól, ami zajlik bennünk. Olyanok leszünk, mint a felhők felett szálló repülőgép. A felhők ott vannak ugyan, de messzebb. A tanú helyzetéből szemlélődve távolabb kerülünk a gondolatainktól és érzelmeinktől, így nagyobb a valószínűsége, hogy múló jelenségnek érezzük őket, s nem azonosulunk velük."
Miközben olvastam ezt a könyvet jobban figyeltem magamra. A folyamat kezdetén vagyok, több gyakorlatot szeretnék beépíteni a viselkedésembe, ezért még párszor el fogom olvasgatni ezt meg az első könyvet is.
Nincs stresszes munkahelyem, de érzékeny vagyok a negatív hangulatokra, és hajlamos vagyok apróságokon felkapni a vizet (nyomtatóval szerencsétlenkedtem a minap és még nem ment a visszalépek egy lépést, mély levegőt veszek és rájövök ennek mennyire nincs értelme).

A könyvet most is bájos illusztrációk kísérik, sok színes oldalt tartalmaz, jó kézbe venni - egy igényes, és szép kiadás.

Videók, amikben a szerző bemutat néhány gyakorlatot

5/5

Kiadó: Partvonal
Kiadás éve: 2015
Eredeti cím: Living in the Moment
Oldalszám: 144
Ár: 2990 Ft Most a kiadótól 30%-al olcsóbban rendelheted meg ;)
Borító: 5/5

Fülszöveg:
"Életünk nagy részében olyanok vagyunk, mint a repülőgép, amit robotpilóta irányít. De aki hagyja, hogy figyelme elkalandozzon attól, ami éppen megtörténik vele, az lemarad saját életének tekintélyes részéről. A mindfulness meditációs gyakorlatok segítségével a munkahelyünkön is képesek leszünk teljes valónkkal, tudatosan jelen lenni a pillanatban. A munkahelyi stressz a modern élet egyre gyakoribb jelensége. A szükségesnél hosszabb munkaidő és a gyakran betegen is vállalt munkavégzés kultúrája miatt egyre többet vagyunk a munkahelyünkön. Ha pedig végre elszabadulunk, gyakran képtelenek vagyunk kikapcsolni a munkahelyi problémáinkat. Az ősi buddhista gyakorlaton alapuló tudatos jelenlét meditációjának munkahelyi alkalmazásával azonban képesek leszünk tudatosítani a rögzült, negatív gondolatokat és rossz reakciókat, valamint megtanuljuk felismerni és kezelni a közelgő stressz előjeleit."

Megjegyzések

  1. Hát én közben rájöttem, hogy ez a könyv nem nekem való. Szép meg minden, de számomra haszontalan :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

na ehhez szólj hozzá ;)