Elizabeth Wein - Fedőneve Verity

Nikkincs írt nyáron erről a könyvről és többünket elcsábított a posztja, hogy megvegyük-elolvassuk ezt a különleges világháborús történetet. Innen üzenem Nikkincs, hogy meg van bocsátva! :D

Nagyon furcsa helyzetből indul a könyv - egy skót kémlányt elkaptak 1943-ban a Gestapo emberei Franciaországban. A lány menteni akarja a bőrét, ezért mindent elárul a kihallgatóinak, kódokat, és részletes vallomást tesz. Elmeséli, hogyan szervezték be és hogyan ismerkedett meg Maddie-vel, akiből pilóta lett.

A barátságuk története a könyv, két különböző társadalmi osztályból érkező lány a világháború poklában egymásra talál, és támaszt ad a másiknak. Különböző karriert futnak be, de a sorsok többször keresztezi egymást. Maddiet az Oroszországból emigrált, zsidó nagyszülei nevelik, a nagyapa motorboltjában megtanulja a gépek javítását is. Egy véletlen találkozásnak hála elkezdi vonzani a repülők világa, szeretne pilóta lenni. 

A háború ebből a szempontból jó volt, hogy megnyílt a nők előtt olyan pálya, ami eddig még sosem - lehettek pilóták vagy akár kémek. Az elbeszélőnk ez utóbbiba csöppent bele, skót nemesi családból származik, több nyelven beszélt és kitűnően tudott szerepeket játszani - ideális volt erre.

A skót (!!) kémlány (bocs, hogy így emlegetem ;)) a fogságban mindenféle fecnikre írja a vallomását, mert von Linden tiszt ezt kéri tőle. Mesél néhány momentumot a kihallgatásairól, a kínzásokról és arról hogyan is került fogságba. A fájdalom és kétségbeesés elől menekül az írásba, a boldog napjai elmesélésébe, amikor megismerkedett egy motorszerelő lánnyal, akinek minden vágya az volt, hogy repülhessen. 

tumblr
Elég döcögősen tudtam haladni a hét elején a könyvvel az időhiány miatt és mert nem éreztem szimpatikusnak az elbeszélő sztoriját. Maddie karaktere érdekelt, de a kémlányt nem tartottam valami hősiesnek, meg furcsállottam, hogy ha ez egy kihallgatási jegyzőkönyv-féle akkor miért is ír le ennyi mindent. Miért ír le olyan dolgokat, amik miatt megbüntethetik a németek?

Tegnap délután volt időm és belevetettem magam a könyvbe, éjjel 11-ig olvastam, mert már annyira megfogott, hogy muszáj volt fényt derítenem minden eseményre. Ahogy elolvastam a második részt (Kittyhawk) több dolog a helyére kattant, és visszatért a szimpátiám a kémlány iránt is. Az apró utalások, információmorzsák értelmet nyertek és sokkal jobban megtetszett az egész könyv! 

Ez is egy olyan történet, ahol nem szabad bizonytalandkodni az elején, még ha nem tűnik egészen érthetőnek, hogy mások mit imádtak benne, meglesz az a végén! :)
tumblr

4/5 (ha még fél pontokat is használnék, akkor 4,5 lenne ;)

Érdekel az írónő, aki amúgy pilóta maga is, másik regénye, a Rose under fire - talán a Kmk kiadja majd ezt is :)

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2015
Eredeti cím: Code name Verity
Oldalszám: 392
Ár: 2999
Borító: 4/5

Fülszöveg:
"1943. október 11. Egy brit kémrepülőgép kényszerleszállást végez a náci megszállás alatt álló Franciaországban. A pilóta és utasa a legjobb barátnők. Egyikük megpróbálja túlélni. A másik már akkor elvesztette a játszmát, amikor még el sem kezdődött. Gyönyörűen megírt, szívszorító regény egy felejthetetlen barátságról, amely a végtelen gonoszságnak is ellenáll."

2 megjegyzés:

  1. Jaj de jó, nagyon örülök neki! :) Én is dettó így voltam az elején. Olvastam és állandóan azt kérdeztem, hogy mi vaaaan? De aztán már akkor ott motoszkált bennem valami, hogy itt lesz egy csavar és próbáltam összerakni a sztorit előre, de persze 100%-ban nem sikerült és volt meglepetés bizony egyes jeleneteknél.
    Remélem én is, hogy hozza majd a KMK az írónő másik könyvét, én várom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Rose Under Fire-ben az a legjobb, hogy egész más felépítésű, mint a Verity. S mit ne mondjak, még több zsebkendő kell hozzá, s ott meg a helytállás mellett a megbocsátás és elengedés na meg a túlélés a fő téma: http://olvasonaplo.net/olvasonaplo/2014/06/10/elizabeth-wein-rose-fire/

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.