Dickens 200

augusztus 18, 2012
Az Ódon ritkaságok boltja miatt elkezdtem olvasgatnia 200. évfordulóról, gondoltam ez megérdemel egy külön bejegyzést.

Idén, február 7-én született (egy napon születtünk :D) 200 éve Charles Dickens - ennek apropójából több könyv, film is megjelent és a molyon kihívás is kapcsolódik ehhez az eseményhez. (Ezen a honlapon is lehet szemezgetni)

Könyvek:


Claire Tomalin írt egy új életrajzi könyvet az íróról - Charles Dickens - A life címmel. Remélem ez is megjelenik magyarul, a szerző Jane Austenes könyve is nagyon tetszett.

Európa Kiadónál megjelent már szép új kiadásban:
Ódon ritkaságok boltja
Két város regénye
Nicholas Nickleby
Nehéz idők
Barnaby Rudge (októberben várható)

Cartaphilus Könyvkiadó
London aranykora és más karcolatok

Artemisz Kiadónál
Feljegyzések fiatal párokról

Filmek:

Nemrég tudtam meg azt is, hogy a Szép reményekből (Great expectations) is készül a mozifilm. Már nagyon kíváncsi vagyok erre is, több kedvenc színészem (a Harry Potter is ismert Ralp Fiennes, Helena Bonham Carter, Robbie Coltrane; Holliday Grainger [Borgákból]) is játszik benne - addig igyekszem elolvasni a könyvet is. A megjelenésről annyit lehet tudni, hogy Írországban november 30-án mutatják be.
A BBC csatorna is kivette a részét a filmfeldolgozásokból - a Szép reményeket 3 részes minisorozatban vetítette. (Magyar felirat már készült hozzá)
Goggle is megemlékezett róla

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.