Az Olvasás 7 hete - 4. hét

július 25, 2011
Miért olvassunk szépirodalmat? Ez egy nehéz kérdés – az iskolában a kötelező olvasmányokkal találkozunk először, sokan nem szeretik ezeket olvasni – nehéznek találják a nyelvezetét, vagy a témájuk nem áll közel hozzájuk, nem köti le őket. De lehet találni olyan szépirodalmi művet, ami megfogja a gyerekeket is. Idősebb korban, pedig már az alapműveltség részévé válnak ezek a művek (a „klasszikusok”). Én főleg az egyetemi tanulmányaim miatt kezdtem el több szépirodalmi művet olvasni – voltak olyanok, amiket önszorgalomból kezdtem el, mert hallottam róla innen-onnan. Jó példa erre Virginia Woolf munkássága, amit fokozatosan megszerettem és elkezdtem gyűjteni a könyveit, tény hogy nem könnyű olvasmány, de vannak könnyedebb művei.
És hogy mi a jó a szépirodalomban? A nyelvezete, általában emelkedettebb stílusban írnak, ami sokszor „zene füleimnek” (ld. Márai stílusa), a történetvezetés bonyolultabb lehet – szükség van arra, hogy az olvasó továbbgondolja, megdolgoztassa az agyát.

Akiket meginterjúvolnék:
- Joanne Harris, azt hiszem ő vele jó „mesélő” lehet az életben is.
- J.K. Rowling – először is megköszönném neki a Harry Potter sorozatot, és kíváncsian érdeklődnék a további terveiről :)
- Virginia Woolf – megkérném, hogy meséljen arról, hogy tudott ilyen furcsa/különleges történeteteket írni :)


A moly.hu-ról:
2009. január 19-én regisztráltam az oldalra, már nem emlékszem pontosan hogyan bukkantam rá, de valószínűleg valamelyik könyves blogról. Azóta aktív felhasználója vagyok, naponta belépek az oldalra – mostanában főleg az ismerősök karcait olvasom el minden nap. Persze ha új könyvet veszek, azt is aznap már ’felviszem’ a molyra, vagy ha könyvtárból olvasok vmit azt is a megfelelő polcomra felrakom. A napjaim szerves részét képezi a moly használata: a könyvek olvasásakor, értékelésekor, vagy amikor kiválasztom a következő olvasmányomat. A könyvek mellett jó társaságot is találtam itt, akikkel jó beszélgetni, akár csak néhány hozzászólás erejéig is – támogatjuk egymást a hobbinkban, az olvasásban és a könyves akciók levadászásában :D Cseréltem már el könyveimet az oldal segítségével, érdekes hírekre és blogokra találtam.
Csak pozitív tapasztalatim voltak az oldallal kapcsolatban, szeretem használni és örülök, hogy van egy ilyen profi magyar könyves portál.
Aki szeret olvasni, és megosztani az élményeit – itt a helye! :)

1 megjegyzés:

  1. Megmutattam a moly-t két amcsi könyvmolynak, és tisztára ki voltak borulva, hogy miért nincs angol verzió! XD

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.