Joanne Harris könyveinek borítói

április 08, 2011
Kicsit belemélyedtem Joanne Harris honlapjába és most fedeztem fel, hogy jó néhány könyvön található régi fénykép Joanne rokonait ábrázolja. :)
Ez ilyen borító elemzős, bemutatós poszt lesz :))) Mit szóltok?


Szederbor: Joanne nagypapájának látható az apjával, akiről Joe-t mintázta.

Ötnegyed narancs: anyai nagyapja látható a képen.
Partvidékiek: Joanne anyja fiatalon.
Bársony és keserű mandula: [sajnos a magyar borító nem ilyen] ez a kép Joanne régi osztályképe, és ő az aki elfelejtette, hogy az iskolai egyenruhát kellett volna viselnie :))
Kékszeműfiú: Joanne férje látható a fényképen
Szerintem nagyon szépek ezek a borítók, a honlapról azt is megtudjuk, hogy Stuart Haygarth készítette az angol borítókat a Kékszeműfiúig, amit már Jeff Cottenden munkája. Aki elkészítette a régebbi könyveknek is az új borítóit, ezek modernebbek, letisztultak. Joanne Harris külön örült annak, hogy Jeff úgy készítette az új borítókat is, hogy azokon helyet kapjanak Joanne családtagjainak fényképei :)

Nekem ezek közül az Ötnegyed narancsos tetszik a legjobban.
A Csokoládé is szép (a húsvét jut eszembe róla :D).
Az Urak és játékosok se rossz, de az első változat jobban tetszik.







Az amerikai borítók:
Joanna megjegyzi, hogy valami okból az amerikaik mindig új borítót készítenek a könyvekhez :)
A Csokoládé borítója szigorú, majdnem tiltott könyv benyomását kelti, az angollal összehasonlítva. (Nekem nem tetszik, elég béna egy borító lett).

Az Ötnegyed narancs viszont J-nak (és nekem is :D) nagyon tetszik.

6 megjegyzés:

  1. Wow! Köszi ezeket az infókat, most már így sokkal jobban tetszenek a borítók, habár már eddig is imádtam őket :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy hasznosnak bizonyult ez a post :)
    Tegnap elég sokat böngésztem a honlapot, és megfogott :) Én is szerettem a borítókat, és sose gondoltam rá, hogy kiknek a fényképei vannak rajta.

    VálaszTörlés
  3. És a Csokoládé régi borítóján ki van? Éppen tegnap néztem a könyvtárba, és érdekelne :)

    VálaszTörlés
  4. Azt sajnos nem írták oda (Chocolat: the original hardback, designed to look and feel like a box of chocolates. -csak ennyit, vagyis, hogy olyan a borító mintha egy doboz csoki lenne :))) )

    VálaszTörlés
  5. Ez a borítós dolog számomra is új volt, köszönet érte!:)
    Megjegyzem a Partvidékiek borítóján lévő képen Joanne anyjának fiatalkori képe simán elmenne Joanne diákigazolványképének is:) Picit nagy a hasonlóság:))

    VálaszTörlés
  6. Úgy látszik jó ötlet volt belemélyedni. Majd csinálok ilyet máskor is! :)
    Amúgy tényleg nagyon hasonlítanak, én is felfedeztem! :)))

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.