Aszlányi Károly - Sok hűhó Emmiért

január 26, 2010
Először itt olvastam erről a könyvről, nem ragadott meg különösképpen a történet, de miután láttam a tescoban 300Ft-ért gondoltam egy próbát megér!

A két főszereplő (akik nem hétköznapi emberek, kicsit ... nagyon őrültek) Málnássy Gábor, aki már túl van a negyvenen és a fiatal Emmi. Furcsa történet, röviden: Emmi beállít Málnássy kastélyéba, akinek épp akkor van a nászéjszakája, de nincs sok kedve hozzá. Emmi akkora hatással van M.-ra, hogy az utána megy Pestre, hogy megkeresse. Találkozgatnak, aztán a lánynak az az ötlete támad, hogy menjenek le gyalog Páfrányosra (M. birtokára), M. pedig vakon követi Emmit.Kisebb kalandokba keverednek, míg végül a birtokra jutnak, de sokáig nem bírják ott sem, ráadásul feltűnik Emmi apja, és végre fény derül, hogy mi is történt az első éjszaka, amikor találkoztak. Irány vissza Pestre, ahol hosszas harcok után M. feleségül vesszi Emmit, de nincs sok öröme benne, az utolsó lapokig nem adja meg magát neki a lány.
Emmiről annyit, hogy ... nem értem! Folyamatosan hazudik, nevetségessé teszi Málnássyt (őt se értem, hogy mégis mit szeret benne!!), nem lehet rajta kiigazodni, folyton bizonytalanságba tartja M.-t.
Ismétlen furcsa egy történet, furcsa szereplőkkel... de tetszett, (a háromnegyedét elolvastam egyfekvő helyemben :) )
Aszlányi stílusa viszont nagyon tetszett, játszik a nyelvvel.

Ezek a sorok tetszettek a legjobban:
"A középút arany, de jelenleg javítás miatt el van zárva a forgalomtól."
"Régen azt hitték a ledér nők néznek kihívóan. Tévednek. Ledér nők behívóan néznek."

Málnássy Gábor:
"- A kedves lánya - folytattam cigarettára gyújtva, miután megkínáltam őket is -, kedves lánya botrányos dolgokba kevert engem. Karrierem tetőfokán halálos ellenségeket szerzett nekem a Harraly-család személyében. Feleségemtől elváltam miatta, és végigkoldultam az országot, és amint tudja, autót loptam. Amióta megismerkedtünk, nem dolgozom, elhanyagolom összeköttetéseimet, botránylapokban szerepelek. Mindezért nekem tartozik azzal, hogy lányát rákényszeríti: valljon színt végre, mondjon igazat, jöjjön hozzám feleségül, vagy mit tudom én. Vessünk véget ennek az állapotnak."

A mek.oszk.hu-n elolvasható a könyv!

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.